Fjällräven – značka stvořená v divoké přírodě s dobrým úmyslem

Fjällräven pochází z malého městečka Örnsköldsvik ve Švédsku, místa, kde se hory a lesy setkávají s mořem. Je to společnost zabývající se outdoorovým oblečením a vybavením, která se zavázala činit přírodu dostupnější. V pravém švédském stylu klademe důraz na jednoduchost a praktičnost a maximálně respektujeme životní prostředí.

Tohle děláme:

  • Vyvíjíme funkční, odolné a nadčasové outdoorové vybavení
  • Chováme se zodpovědně k přírodě, zvířatům a lidem
  • Inspirujeme a rozvíjíme zájem o vnější život

„Chodíme už více než 50 let; Doufám, že se tam nikdy nedostaneme."

„Chodíme už více než 50 let; Doufám, že se tam nikdy nedostaneme."

Příběh loga Fjällräven

Logo Fjällräven – jak víme dnes – bylo založeno v roce 1960, kdy zakladatel Fjällräven, Åke Nordin, začal prodávat své první batohy. V této době bylo "logo" spíše ilustrací: kresba lišky, která běžela z kopce. Během jedné z pravidelných návštěv Åkeho v obchodě Friluftsmagasinet (nyní Naturkompanet) ve Stockholmu, který prodával první výrobky Fjällräven, se však začalo formovat logo. Spolu s vedoucím obchodu Friluftsmagasinet Erlandem Westerbergem a marketingovým manažerem Nilsem Hillmanem začal Åke debatovat a čmárat myšlenky na pokrčené ubrousky ve stísněné zaměstnanecké kuchyňce obchodu.

Schoulená polární liška s jiskrou v oku je logem, které uvidíte jak v ulicích velkoměsta, tak v lesích a divočině. Průzkum prokázal, že 95% Švédů značku zná a dokáže ji zařadit. Pro grafika Kjella Olssona byla tvorba loga jednou z mnoha zakázek, které získal v souvislosti s přípravou katalogu Friluftsmagazinet. Nikdy ho tak nenapadlo žádat po Åkeovi peníze, i když nad tvorbou strávil mnoho času. Přesto se stalo logo polární lišky nejúspěšnějším, které ve své kariéře navrhl.

Design loga je natolik funkční, že Åkeho nikdy nenapadlo jej změnit nebo aktualizovat. Až do nedávné doby. Po 50 letech intenzivního používání bylo třeba grafickou identitu oživit a aktualizovat, zejména aby fungovala v digitálních formátech.

Vytvořením nového a jedinečného typu Fjällräven písma byl pověřen Göran Söderström. Nový font Arctic fox zachoval odkaz fontu Frankfurt a zároveň splnil nové požadavky na univerzálnost a čitelnost.

ARCTIC FOX INICIATIVE

Každý, kdo se s polární liškou v divočině setká, si to bude navždy pamatovat. Tato lištička, po které byla pojmenována společnost Fjällräven, je charismatickým zvířetem s jedinečnými vlastnostmi, které ji pomáhají přežít v drsném zimním prostředí arktických hor. Je plachá, ale hravá. Ve Skandinávii bohužel patří k ohroženým druhům.

Fanoušci, kteří Fjällräven sledují na sociálních sítích, si mohli všimnout fotografií z terénu, kde studenti ze Stockholmské univerzity prováděli společně s dobrovolníky Fjällräven soupis nových vrhů polárních lišek ve švédských horách a jejich doplňkové krmení. Letní brigáda na čerstvém vzduchu pro pár šťastlivců je konkrétním příkladem dlouhodobé, vzájemné spolupráce společnosti Fjällräven a Stockholmské univerzity. Další iniciativou, která je zřejmě mnohem důležitější než zmiňovaný dobrovolnický projekt, je finanční podpora místa v doktorském studijním programu na katedře zoologie.

"Věříme, že výzkum a větší znalosti jsou nejlepším způsobem, jak polární lišky zachránit. Proto naši spolupráci s univerzitou považujeme za důležitou a zahrnuli jsme ji i do iniciativy Arctic Fox."

Fjällräven také představuje speciální kolekci, která jde ruku v ruce s filozofií této iniciativy. Záměrem je, aby se prostřednictvím výnosů z prodeje těchto výrobků vytvořila základna finančních prostředků na podporu projektů. Konkrétně se jedná o výrobky kolekce Kanken Art, které navrhli šikovní designéři vybraní veřejností. Stejně jako u projektů, i zde můžete předložit svůj návrh potisku batohu a doplňků a doufat, že vyhraje právě ten váš.

Materiály:

Příroda je zde ve Fjällräven naším neustálým zdrojem inspirace a to se týká i našeho výběru materiálu. Vždy, kdy je to možné, získáváme materiály přímo z prostředí kolem nás. Materiály jako vlna, bavlna a chmýří. Pokud se to nepovede, čerpáme z nápadů přírody. Mnohé z našich materiálů jsou vyvíjeny interně, jiné s některými z nejlepších dodavatelů v tomto odvětví.

Ve Fjällräven to není jen o vytváření produktů, které naplní vaše očekávání, je to také o vývoji materiálů, které odolají náročnosti cesty, přičemž náš dopad na životní prostředí je co nejmenší.

G-1000

Materiál G-1000 je náš základní materiál. Používáme ho ve všem od batohů až po bundy a kalhoty. Je to hustě tkaná látka vyrobená z 65% polyesteru a 35% bavlny a díky použití vosku Greenland Wax se přizpůsobuje celé škále různých klimatických podmínek. Takže se správnou péčí vydrží věky a přidá se k vám u všech druhů dobrodružství. Jako součást našeho závazku používat více recyklovaných a organických materiálů máme nyní ekologické verze – vyrobeny z recyklovaného polyesteru a organické bavlny – všech našich tkanin G-1000.

Od roku 1968

Od uvedení G-1000 na trh v roce 1968 jsme vyvinuli řadu různých verzí. Všechny jsou odolné, ventilační, odolné proti větru a nabízejí ochranu před UV zářením. Přidáním vosku Greenland Wax se stávají také voděodolné a ještě odolnější vůči větru a trvanlivější, ale každá z našich pěti verzí G-1000 má své specifické výhody.

Naším hlavním posláním a hnací silou vždy bylo a vždy bude umožnit a inspirovat více lidí trávit čas v přírodě. Chceme, aby vám naše produkty pomohly cítit se bezpečně a jako doma venku, nyní i v budoucnosti. Chceme, aby byli s vámi na vašich nejpamátnějších cestách a dobrodružstvích. Proto vyvíjíme a tvoříme promyšleným způsobem a navrhujeme pro celoživotní nošení. Nehoníme se za krátkodobými cíly, nesledujeme trendy ani neděláme kompromisy v kvalitě. Naše budoucnost a budoucnost přírody jsou vzájemně propojeny.

Seznamte se s Kånkeny

Koncem sedmdesátých let Åke Nordin – zakladatel uznávané a rostoucí švédské outdoorové značky Fjällräven – četl článek o školácích u kterých se v mladším věku objevily problémy se zády. Problémem byly jejich těžké a neskladné batohy. Åke, který začal Fjällräven s turistickým batohem, se rozhodl vyvinout školní model. Jeho design byl založen na stejných principech funkčnosti, odolnosti a pohodlí aplikovaných na jakékoli vybavení Fjällräven. Od kalhot a bund až po stany a spací pytle.

 

Kånken byl poprvé představen v roce 1978 a dnes je nejkonečnějším produktem Fjällräven. Jako v průběhu let rostla pověst značky pro vysoce kvalitní outdoorové vybavení, rostla také celosvětová popularita Kånken. Byly vyvinuty různé verze čtvercového batohu, rozšířila se jeho barevná paleta a přidaly se aktualizované materiály. Přesto měla každá iterace stejný nadčasový design, který byl oblíben již od prvního dne.

Kånken je nyní běžným názvem; nosí lidé všech věkových kategorií a ze všech oblastí života. Díky širokému sortimentu produktové řady existuje perfektní Kånken pro každého.

Být nejlepší v outdoorovém vybavení v souladu s prostředím znamená, že vždy hledáme inovativnější a udržitelnější řešení. To zahrnuje používání recyklovaných a organických materiálů, impregnaci bez PFC a vývoj produktů, které lze nosit a milovat celé generace.

Příroda je zde ve Fjällräven navždy v našich srdcích. Odtud pocházíme a vždy to bude náš cíl. Nezdoláváme hory, nekrotíme řeky ani nepřebíjíme počasí. Jedeme pomalu. Našlapujeme opatrně. Návštěvy si vždy vážíme a odcházíme s touhou vrátit se.

Celou nabídku kvalitního a odolného oblečení Fjällräven naleznete v nabídce zde: FJÄLLRÄVEN oblečení