OLIGHT RN1500 – profesionální světlo stvořeno pro cyklistická dobrodružství

Když jsem dostal možnost testovat tohle světlo, byl jsem doslova nadšený. Miluji dobrodružství a výzvy zahrnující spoustu kilometrů v sedle a často i jízdu po tmě. Dřív jsem řešil dost často světlo. Vyzkoušel jsem mnoho typů od mnoha různých výrobců, ale vždy to ztroskotalo na tom, že svítilo buď málo, nebo bylo strašně rozptýlené, ale dobře neosvětlovalo terén přede mnou. S tímhle kouskem od značky OLIGHT jsem tyto problémy mohl přestat řešit.

Po zakoupení produktu dostanete do ruky pevnou krabičku, která již při prvním pohledu vypadá luxusně a působí betelným dojmem. Po otevření a rozbalení zjistíte, že se v balení nachází držák na řídítka, svítilna, imbusový klíč pro utažení držáku, nabíjecí USB-C kabel, držák GOPRO a silikonový řemínek.

Tělo svítilny, ve které je zabudována i nabíjecí baterie 21700 s kapacitou 5 000 mAh, je vyrobeno z lehkého a odolného hliníku, který vypadá opravdu prémiově. O odolnosti svítilny svědčí i deklarovaná ochrana IPX6, která by měla vydržet vodu proudící z několika směrů o průtoku 100 litrů za hodinu. Vyzkoušel jsem světlo za silného deště a také bylo ponořeno půl hodiny ve vodě a ani po tomto testu nevykazovalo známky poškození.

Držák svítidla na řídítka připevníte pomocí 3 mm imbusového klíče a po jeho utažení a přidělání světla do držáku můžete s radostí vyjet vstříct cyklistickým dobrodružstvím. Musím říct, že světlo drží opravdu pevně a při každém přejetí nerovnosti v terénu (jezdil jsem i po hodně kamenitých cestách a přes kořeny) se světlo ani nehnulo. Tím ve mně vzbuzovalo pocit jistoty a nemusel jsem se tak bát, že se mi na nějaké větší nerovnosti ulomí. Další výhodou zmiňované pevnosti je to, že se vám světlo při jízdě po nerovném terénu před vámi netřepe a vy můžete neustále skvěle číst terén i ve větších rychlostech a mít tak neustály pocit jistot v každém dalším ujetém metru.

Pojďme se podívat na pár technický údajů, které jsou jistě jedním z hlavních informací, které Vás budou při jeho výběru zajímat.

  • Světelný zdroj: LED dioda Luminus SST-40
  • Efektivní dosah: 164 m (při výkonu 1500 lumenů)
  • Výkon: 21700 5000 mAh baterie
  • Kryt: hliník
  • Rozměry: 107 x 31 x 31 mm
  • Hmotnost: 172 g (možná se to zdá hodně, ale po upevnění na držák se ani nehne)

Režimy svícení

Na začátek je důležití si říct, že RN1500 disponuje světelným zdrojem Luminus SST40 LED, který se stará o veškerý světelný výkon.

A jak na tom jsou režimy svícení? Tohle mě taky opravdu potěšilo. Svítidlo RN 1500 nabízí 4 režimy svícení:

1500 lumenů / 100 min
750 lumenů / 4 h
300 lumenů / 12,5 h
Stroboskop se dvěma druhy blikání (0-750 lumenů) / 11,5 h
300 lumenů/12,5 h  750 lumenů/ 4 h  1500 lumenů / 100 min.

V prvním režimu 1500 lumenů svítidlo svítí opravdu hodně a při vjetí do temného lesa jsem měl vždy jistotu, že vidím vše co potřebuji, tedy vlastně i to co nepotřebuji (oči různých zvířat :D). Tenhle režim bych volil raději jen mimo zástavbu.

Druhý režim, který disponuje výkonem 750 lumenů, a výdrží 4 hodiny jsem při testování využíval nejvíce a řekl bych, že se hodí do temného lesa i města. Skvěle osvětlil terén přede mnou a nevylekal ani neoslnil jezdce, lidi nebo auta co jeli v protisměru. Samozřejmě, pokud byste měli v plánu delší vyjížďku po tmě, bude nejvhodnější zvolit třetí režim s výkonem 300 lumenů a výdrží 12,5 hodiny. Ten je sice slabší, ale na normální jízdu, kdy máte více času na promýšlení, kudy jet (myšleno spíše pro silnici nebo městský nenáročný terén), je dostačující.

A na závěr tu máme dva režimy, které jsou důležité spíše pro ostatní, aby vás dobře viděli. Jsou to stroboskopické režimy. I přes sílu světla při blikání neoslňují okolí. A proč? Protože je svítidlo vybaveno antireflexní čočkou, která tomuto oslňování zamezuje a soustředí světlo jen na terén či silnici před vás.

A jak se svítidlo RN1500 ovládá? Velice jednoduše. Mezi jednotlivými úrovněmi jasu se přepínáte jedním zmáčknutím napájecího tlačítka. Pokud se chcete dostat do stroboskopického režimu, musíte zmáčknout tlačítko dvakrát.

Baterie a její specifikace

Svítidlo RN1500 má na horní straně indikátor baterie, který je skrytý podél zapínacího/vypínacího tlačítka a při nabití baterie mezi 100 – 21 % svítí zeleně. Když nabití baterie klesne pod 21 %, tak se rozsvítí červeně a touto barvou svítí až do 11 %. Pokud nabití baterie klesne pod 10 %, tak se indikátor rozbliká. Výrobce myslel na všechno, a aby se svítidlo indikátor nabití zbytečně nevybíjelo, tak po chvíli zhasne. Jeho rozsvícení provedete krátkým stisknutím tlačítka napájení.

Během nabíjení indikátor baterie bliká červeně a až dojde k plnému nabití, rozsvítí se opět zeleně. A jak je to s dobou nabíjení? Nechal jsem svítidlo úplně vybít a do plného nabití to trvalo 2 hodiny a 15 minut přibližně. Není to sice málo, ale za tu výdrž to stojí.

Na závěr podkapitoly věnující baterii bych ještě rád vyzdvihnul, že díky moderní elektronice je možné plně nabitou baterii využít jako „POWERBANKU“ k nabíjení např. mobilního telefonu nebo GoPro kamery.

Klady a zápory:

  • + Skvělý světelný zdroj a čisté světlo, které neoslňuje
  • + Několik režimu svícení
  • + Kvalitní hliníkové tělo
  • + Voděodolnost IPX6
  • + Dlouhá výdrž baterie + indikátor nabití baterie
  • + Možnost využití i jako klasické baterie
  • + Kvalitní držák na řídítka i GoPro kameru
  • - Málo popsané režimy v návodu od výrobce

Závěrem:

Pokud hledáte precizně zpracované přední světlo na vaše cyklistické dobrodružství nebo jen na jízdu po městě, abyste byli dobře vidět, tohle je ta správná volba. Dobře vypadá, skvěle funguje, skvěle svítí a můžete s ním vyrazit i za deště.

Autor recenze: Patrik Bejček

Toto kvalitní světlo na vaše kolo najdete na: Přední světlo na kolo RN1500