Jízdní kolo Olight vám ukáže cestu v té nejhlubší tmě

Proč je potřeba uchytit světlo nahoře? Přední sklíčko je totiž ve vrchní hraně přetavené do antireflexní vrstvy, abyste během jízdy neoslepili protijedoucí vozidla a další účastníky dopravy. To jsem si pochopitelně musel vyzkoušet i jako šofér, a můžu popravdě dosvědčit, že tuto funkci splňuje do puntíku. Elegantní a moderní design má bohužel jednu nevýhodu, kterou je nemožnost výměny baterie.

Světlo má na starost baterie Li-ion 4000 mAh, která je pevně uzavřená a izolovaná podle certifikátu IPX7. Nejen že světlo odolá veškeré vlhkosti, bez poškození dokáže vydržet i půl hodiny metr pod vodou. I to jsem samozřejmě vyzkoušel a světlo letělo do kýblu s vodou na 10 minut, a vyšlo bez úhony. Jakmile vteřinu podržíte spínač, světlo se rozsvítí na maximální možnou úroveň, 1200 lumenů.

Světlo si pamatuje, na jaké úrovni jste ho měli při vypnutí, takže každé další spuštění po prvním už je podle vašich představ. Přední část světlometu, průhledné sklíčko, zachází až za okraj, díky čemuž je světlo poměrně jasně viditelné i ze strany. Ovládá se jednoduše a krátkým stiskem přepínáte mezi třemi hlavními režimy a dvěma způsoby přerušované signalizace. S nejvyšším výkonem (1200 lm) můžete reálně svítit skoro hodinu a půl, a dokonce i v lese jsem bezpečně viděl před sebe a do stran (výrobce udává dosah 146 metrů), zatímco jsem koly hrabal do neposedné zeminy.

Záměrně píšu skoro, protože na posledních 20 minut se baterie automaticky přepne na nejnižší stupeň svítivosti. Hlavní svítivost je určená do extrémních podmínek právě typu lesa v noci, proto nevydrží svítit tak dlouho. Na jízdu městem je ideální nejnižší svítivost (300 lm), díky které si vás všichni kolem alespoň všimnou, a to už můžete zvesela svítit 6 a půl hodiny. Na střední úroveň jsem v pohodě jezdil na méně osvětlených cyklotrasách mezi městem. Ty ostatní režimy, blesk (600 lm/7h), flash (900 lm/5h) jsou perfektní pro vyvolání epileptického záchvatu nebo jako dočasnou diskotéku, když vypadne proud.

Paprsek je krásně rozložený

Ještě se rychle vrátím do lesa, a to konečně se světlem nainstalovaným na cyklistickou přilbu. V balení se nachází propojení na GoPro úchyt, což jsem samozřejmě využil s tím výsledkem, že je to minimálně co do orientace ve tmě mnohem lepší způsob svícení. Nemusíte se totiž soustředit jenom na pevný paprsek před kolem, ale můžete si hlavu pomocí krku natočit tam, kam se zrovna potřebujete dívat. Na MTB dráhy je to právě o to lepší způsob, protože se tak mnohem lépe sleduje terén, takže možnost připnutí na helmu je skvělým doplňkem.

Na samotný závěr jsem si nechal ještě nabíjení, které probíhá pomocí přiložené kabeláže s USB-C koncovkou. Při výrobcem doporučeném výkonu 5V je baterie plně nabitá za 5 hodin. Navíc mě zaujala možnost využít kapacitu akumulátoru na dobíjení mobilního telefonu, což můžete využít při denní jízdě, kdy je vidět, a v noci místo mobilu nabíjet světlo.

Americká společnost Olight, kterou možná znáte pod zámořským označením Magicshine, mě během testování jejich výrobku přesvědčila o tom, že mezi svítidly na kola jsou u nás z hlediska kvality na nejvyšších příčkách. Jejich světlo RN 1200 je toho jasným důkazem a už teď se těším, co víc vám povím o některých jejich dalších výrobcích. Moje hubnutí je totiž dlouhodobý proces, takže na kole mě čekají ještě stovky kilometrů.

Verdikt: Prémiový světlomet za rozumnou cenu, který vás svým zpracováním doslova posadí zpět do sedla.

Autor blogu: Filip Voržáček

Toto skvělé světlo na kolo a množství jiných výkonných světel na svítidel naleznete na: Svítilny OLIGHT